Сторінка 1 з 1

Історико-духовний комплекс "Хорс"

Повідомлення #1Додано: 16.11.2010, 16:02
Svitovyt
Звернення
щодо наміру будівництва на острові Хортиця Історико-духовного комплексу "Хорс"


Духовний центр "Руське Православне Коло" у співпраці з Національним заповідником "Хортиця" ініціює відтворення на о. Хортиця духовного комплексу часів Київської Русі "Хорс".

Згідно з домовленістю ініціатор ДЦ "Руське Православне Коло" готує на розгляд НЗ "Хортиця" проектну документацію, наукове обґрунтування, шукає фінансової і матеріальної допомоги для здійснення проекту.

Призначення Комплексу
Історико-духовне, використовуватиметься для туристичного відвідування і духовного паломництва сповідників слов'янської віри, відтворення стародавніх слов'янських обрядодійств.

Будова Комплексу
Припускаємо, що Комплекс матиме форму човна, в західній частині розміщено храм з дерева, в центрі - відкрита площадка з Дубом, навколо якого розташовані образи слов'янських Богів та алеєю спрямованою на схід. Комплекс виокремлюється невеликим частоколом та ровом.

ДЦ "Руське Православне Коло" звертається до науковців, проектантів, меценатів, громадськості з проханням надати допомогу в реалізації означеного проекту.

Чекаємо на ваші пропозиції:
info.rpk@gmail.com
063-336-03-78, 066-153-71-79, 063-703-74-37

Добродійний внесок на розвиток Рідної Духовності
webmoney:
U281510035353 (гривні)
Z380075034615 (долари)
R209679288409 (рублі)
E148105668026 (євро)

Повідомлення #2Додано: 21.11.2010, 18:56
Svitovyt
Історичні довідки

КОСТЯНТ

Повідомлення #3Додано: 25.11.2010, 23:11
Svitovyt
Символіка святилища ІДК "Хорс"

Увесь Комплекс символізує корабель. Хорс є Богом Місяця, який, наче човен, переносить людей у Вічності і Безмежності. Корабель спрямований до сходу, де народжується Сонце.
Щогла.
В центрі стоїть Дуб, він символізує вісь Всесвіту і одночасно щоглу корабля, його листя – це вітрила. Дерево поєднує між собою всі три світи. Крона Дуба – Праву (світ Божественний і його Закони), стовбур – Яву (світ Життя), коріння – Наву (світ Потойбічний). Подібно до Дерева розташовуються рамена восьмикінцевого православного хреста, що має форму щогли. Дуб є символом Стрибога, який править вітрами. Від Дуба відходять стежки за напрямами світу у вигляді рози вітрів.
Навколо Дуба вилаштовуються кам'яні помости на легкому розчині за формою восьмикутної Зірки-Алатиря (Вівтар). Вівтар розфарбовується у червоний колір. Сюди кладуть требу (порівняй Стриба) Богам, яка через Дуб, а далі повітрям, підіймається до Божественного світу.
Вівтар символізує острів, на якому росте Дуб, і одночасно позначає зіницю Ока Божого. Восьмикінцева зірка роздвоєна за сторонами світу. В цих роздвоєннях (місцях народження) стоять образи чотирьох проявів Сонця-Дажбога: Коляда (з півночі), Ярило (зі сходу), Купало (з півдня) і Мир (із заходу). Аналогічну символіку ми бачимо на вишиванках.
Корма.
В західній частині корабля розташована корма у вигляді храму. Це місце, де спить Сонце. В своїй основі храм має п'ятикутну форму – символ голови Велеса (сузір'я голови Тельця також складається з 5 зірок, див. також аналоги в нижній частині Триглава і святилищі-обсерваторії на Хортиці). Один кінець виступає на захід і утворює вівтарну частину, а інші чотири кінці творять загальне приміщення прямокутної форми. В центрі цього приміщення знаходиться камін у вигляді колодязя, у ньому горить вогонь – символ зародку Сонця. Над усім приміщенням нависає великий купол, його підпирають по колу 12 стовпів, що позначають місяці року і мають відповідні до них зображення і орієнтацією. Між стовпами розташовані лави для сидіння. Купол символізує небозвід. Дим, що піднімається догори, заходить до куполу. Він у верхівці має маленьку баню без вікон, через яку дим вивітрюється. Зовні купол нагадує могилу (землянку), а баня над ним – димар чи стела сонячного Бога. Вхід до храму зі сходу, напроти входу і вівтаря лавок немає.
Борт.
Від храму, що символізує голову Велеса, відходять роги (або віки Ока) – борти корабля. Роги утворюють дві половини Місяця. Роги в східній частині корабля закінчуються двома великими образами: праворуч – Дажбог (Бог Сонця), ліворуч – Макоша (Богиня Води). Між ними стоїть образ Перуна (Бога боротьби), він воротар до носової частини.
Між Дубом і середньою частиною правого борта (на південь) розташовується чаша з Вогнем, аналогічно від лівого борта – чаша з Водою. Напроти них – вхід до святилища через місточки. Перед входом на півночі стоїть образ Чорнобога, а на півдні – Білобога.
Ніс.
Ніс човна утворює припідняту площадку для спостереженням за сходом Сонця. На носі зображення голови Коня, вуха якого слугують візиром. (За аналогією зі знайденими зображеннями лодій з кониками, такий же образ Коня можна поставити і на заході). Перед ним горить чаша з Вогнем. Загальна кількість вогняних точок 3 – на сході, півдні і заході.

Повідомлення #4Додано: 28.11.2010, 01:19
Світлана
Це буде надзвичайний храм!

Повідомлення #5Додано: 06.12.2010, 12:55
Миколай
А може хай буде звичайним?

Повідомлення #6Додано: 07.01.2011, 11:40
Святизар Ясен

Повідомлення #7Додано: 07.01.2011, 15:46
Svitovyt
Стрибог-дуб стоїть на середній лінії що входить до проявів тотожних Перунові. Якщо Щоглу човна малювати у вигляді хреста, то він тотожний мечу встромленому у землю. А ще дерева вважаються рогами Велеса, то Перун б'є у дерева-роги. Так що прямої тотожності немає.

Повідомлення #8Додано: 29.04.2011, 16:06
Велемир

Повідомлення #9Додано: 29.04.2011, 16:19
Василь
Велемир, прошу пробачити за сарказм стосовно макетів.. але.. де тіні? Шейдери? трава і дерево як деерво?))

1

Повідомлення #10Додано: 29.04.2011, 17:37
Tor
Т1н1 то не головне!Головне сигнал1зац1я и комплексний захист "Анти поп" :D Якщо д1ло д1йде до буд1внитства попи взвиють так як вовки ще н1коли не вили!

Повідомлення #11Додано: 29.04.2011, 18:27
Василь
Tor
Хлопців в обладунках Київської Русі попросити захисту)) Слов'нські вірування ж закликають до оборони своїх святинь фізичними способами також.
А якщо по темі, то головне не величина храму а якість.... я про людей котрі там вестимуть службу, обряди.
Р.S. Просто набридло дивитись на п'яних семінаристів котрі під християнським храмом зажимають дівок, а потім про Бога триндять. От і спостерігаю за Рідновірством... з певними надіями на культурність.