Вінчання

Список розділів Загальна Школа Рідної Віри

Модератор: of

Повідомлення #1 Ясна » 30.09.2010, 13:40

Ясна
Автор теми
Репутація: 18
З нами: 11 років 11 місяців

Повідомлення #2 Ясна » 30.09.2010, 14:09

Востаннє редагувалось Ясна 30.09.2010, 14:47, всього редагувалось 1 раз.
Ясна
Автор теми
Репутація: 18
З нами: 11 років 11 місяців

Повідомлення #3 Ясна » 30.09.2010, 14:12

Ясна
Автор теми
Репутація: 18
З нами: 11 років 11 місяців

Повідомлення #4 Богуслав » 01.10.2010, 19:42

Ясна
Дякую! було дуже цікаво!
Богуслав
Репутація: 5
З нами: 11 років 9 місяців

Повідомлення #5 Ясна » 19.10.2011, 09:15

відео
phpBB [media]
Ясна
Автор теми
Репутація: 18
З нами: 11 років 11 місяців

Повідомлення #6 Svitovyt » 31.03.2012, 17:34

відео
phpBB [media]
Svitovyt M
Адмін
Аватар
Вік: 51
Звідки: Запоріжжя
Репутація: 13
З нами: 11 років 11 місяців

Повідомлення #7 Svitovyt » 01.12.2014, 20:32

Опис обряду для святилища-обсерваторії

Сучасні обряди Вінчання зберігають давні традиції і відображають світоглядні погляди народу. Певні відмінності у весільних обрядах та піснях носять місцевий відтінок. Даний обряд увібрав у себе основні дії від обручення і до того часу поки молода зайде до двору молодого. Зазвичай такі дії проводилися в домашніх умовах. Так як святилище на Хортиці складається з двох дворів – чоловічого і жіночого, то з'явилася можливість відобразити в обряді більш повну дію. Якщо обряд проводиться в іншому місці, або немає можливості задіяти певну кількість дійових осіб, то він може бути укорочений безпосередньо до частини, яка проводиться священнослужителем.
Учасники збираються на святилищі. Проводиться загальний обряд, очищення присутніх. Біля малого чоловічого кола святилища збираються ті, що представляють родичів і друзів молодого, біля великого жіночого кола – відповідно представники молодої. Двори зарання прикрашаються. На Двір молодої встановлюється Арка.
Молодих підводять від дворів на середину Калинового Моста до вівтаря-скрині, на якому горить вогонь у курильниці і стоїть вода у чаші. Молодих просять стати поруч напроти волхва. Волхв питає у них, чи вони з власної волі вступають до шлюбу, після отримання підтвердження освячує молодих і персні і оголошує про обручення. Молоді одягають один одному персні на праву руку підмізинного пальця, спочатку наречений нареченій.
Після цього молоду відтісняють і забирають до батьківського двору – великого кола. Молодий повертаються до свого двору, збирає військо-бояр і готується визволяти наречену.
Ув'язнену молоду садовлять на діжку (відро), накриту кожухом і готують до шлюбу – розчісують волосся, заплітають та зав'язують червону стрічку.
Молодих, що вступають до шлюбу, нарікають братом і сестрою (нареченими), бо їхні роди єднаються і батьки стають спільними. Або князем і княгинею, так як вони на час шлюбу дорівнюються до самих Богів.
Молодого князя у дорогу благословляє мати і він з боярами вирушає до двору молодої, долаючи перейми на Калиновому Мосту. На першій переймі його зустрічають дружки з короваєм і вимагають викуп (цукерки, гроші, пісня, танець), щоб він пройшов далі. Після викупу, князь, перехрестивши, протикає коровай шаблею (мечем, ножем). Ця дія символізує поєднання чоловічого і жіночого начала.
На другій переймі князя зустрічає мати нареченої і підносить йому частуваннячко – суру у чарці. Два рази молодий виливає напій через плече, і лише за третім разом перехрестивши чарку випиває, дякуючи за частування, і проходить далі.
Третя перейма на воротах до двору молодої, де його зустрічає волхв, який замінює Велеса: на символіці святилища саме його роги (огорожа) охоплюють двір і мають розрив на воротах. Князю з боярами пропонується вгадати, де його княгиня, тільки тоді він може її отримати. Обличчя претенденток закрито (вони із потойбіччя) і тільки за третім разом підводять його наречену, яку впізнає за перснем.
Наречена подає своєму судженому хустку, молоді беруться за кінці, а волхв бере його посередині і три рази за сонцем обводить їх навколо вівтаря-хати, що знаходиться посеред двору, заводячи пару в потойбічний світ. Потім молодих ставлять проти вівтаря-хати, позаду них вівтар-комора. Наречена по ліву руку від нареченого (він по сонячну сторону, а вона з протилежного боку). За ними бояри і дружки, кожен за своїм князем чи княгинею.
Наречених просять присягнути один одному і запрошують стати поруч на рушник, який простеляють перед ними, як символ спільної дороги. Для освітлення цієї дороги, щоб вийти з потойбіччя, молодих осяюють свічками, які дають їм у руки.
Наречених вінчають: молодому вдягають вінок із дубового листя, як символ міцності і мужності, а молодій із калинового листя (бажано з червоними ягідками), як символ кохання і дівочості.
Волхв зв'язує рушником руки молодим (ліву молодого і праву молодої), бере за кінець, в іншій руці Знамено і обводить їх тричі проти сонця (вихід з потойбіччя).
Молодих знову ставлять на місце і проголошують, що відтепер вони чоловік і дружина і вони творять одну родину. Молодих просять запалити свічками, що вони тримають у руках вогник на вівтарі-коморі, що символізує поєднання в одну родину. Після цього свічки гасяться і не розв'язуючи знімається рушник з рук.
Подружжю підносять келих із сурицею. Цю спільну чашу вони випивають разом, як і в житті мають робити спільну справу. Скріплюють шлюб поцілунком. І келих розбивається, щоб з нього ніхто не міг більше випити і шлюбу розірвати. Подружжя до вогнища кладе символічну жертву.
З подружжя знімаються вінки, молоду садовлять на діжку, молодій наречений пов'язує хустку за третьою спробою (це символізує її покриття). Молода прощається з дівочим двором. Їх благословляють і обсипають зерном. На виході з двору перед молодими ллють Дунай (розливають воду). Чоловік бере на руки дружину і переносить через Дунай до свого двору. Перед двором переступає через вогонь і заносить до себе, де молоді цілуються і виходять до людей за привітаннями. Наречені переломлюють коровай (варіант гадання: хто більше відломить, то й і буде керувати в родині) і за викуп роздають усім присутнім.
На завершення під музику утворюються два хороводи: чоловічий всередині (посолонь) і жіночий зовні (протисолонь). Проводиться величання молодого подружжя.
Svitovyt M
Адмін
Аватар
Вік: 51
Звідки: Запоріжжя
Репутація: 13
З нами: 11 років 11 місяців


Повернутись в Школа Рідної Віри

Хто зараз на форумі (базується на активності користувачів за останні 5 хвилин)

Зараз переглядають цей розділ: 1 гість

cron