Рідновірський Календар

Список розділів Загальна Школа Рідної Віри

Модератор: of

Повідомлення #21 Svitovyt » 15.04.2014, 22:03

Коли святкувати Великдень?
До питань календаря
Зображення
Спостерігаємо, що в різних релігійних об'єднаннях свято Великодня, а також свята, що пов'язані із ним, відзначається на різні дати. В цій статті ми спробуємо пояснити, чому виникли такі розбіжності.
http://www.svit.in.ua/stat/st17.htm
Svitovyt M
Адмін
Аватар
Вік: 51
Звідки: Запоріжжя
Репутація: 13
З нами: 11 років 2 місяці

Повідомлення #22 Svitovyt » 20.04.2014, 23:24

Віста
4 вересня

Свято початку дії вечірньої Зорі, як Богині домашнього вогнища. Вважаємо, що Матир-Сва Слава, як священна Птаха-Перуниця з Велесової Книги мала два крила – ранкове і вечірнє. Відповідно вона провіщала або перемогу Сонця, або його поразку:
"Слава сяє до облаків, як Сунь, і віщує нам побіди і загибель." [2, ВК,7є].
"Тут Зоря Красна іде до нас, яко жона блага, і молока дає нам в силу нашу і кріпость двожилу. Та бо Зориня Суне вістяща. […] І так рече Суне, що віз з волами єсть там і жде його на Молочній Стезі. Як тільки Зоря проллється в степи, позвана Мати, аби Сва поспішила." [2, ВК, 7ж].
Образ Птиці відтворений в календарній системі. Нам відомі опорні точки календаря, які вказують на межі діяльності Зорі. Враховуючи, що доба прирівнюється до року, то вечірнє (тобто осіннє) крило Зорі має межі і відповідні свята: 4 вересня та 4 грудня. Аналогічно вираховуємо ранкове (весняне) крило: 4 березня та 4 червня. Літня середина між крилами якраз і визначить нам свято Перуна – 20 липня. [1, 32].
Галина Лозко за експедиційними матеріалами на цю дату ставить Осінню Перуницю, свято на честь Блискавки і Грому – останні осінні громи засинають на зиму. В цей день палять вогнище з тернового гілля, яке завдяки особливим речовинам, що містяться в рослині не згорає і з давніх часів було відоме як "Неопалима купина". Перед таким вогнищем читали замовляння проти пожежі. [4, 347].
Свято названо "Віста" умовно, бо ми не знайшли народного відповідника саме на цю дату. До слов'янської Вісти близька біблійна Вашті з "Книги Естер" чи римська Веста (Vesta) – вечірня зоря, якою називають планету Венеру. Веста, як і грецька Гестія чи скіфська Табіті (пор. "топити") [3, IV,59], є Богинею домашнього вогнища, покровителька міст і держав. Вислів "Де ти вешталася?" стосується саме порівняння із зорею. Західна частина світу має близьку назву до "Вісти" у ряді європейських мов: west (анг.), westen (нім.), ovest (італ.) та ін. Чому ж більшість ознак Богині пов’язана з домашнім вогнищем? Тому що наша вогняна птаха-зоря Матир-Сва-Слава несе вогонь небесний у наші домівки: "Молимо Патар Дяіє, яко той ізведе огінь, який Матирь-Сва-Слава принесла на крилах своїх Праотцям нашим." [2, ВК, 19]. Цей вогонь мають затопити в печах на свято Комина 1 вересня – початок Сварожого вечора. Тому птаха-зоря для нас є доброю гостею (Гестія), віщункою (Віста) зародження Сонця, бо вогонь символізує зародок (або дитину) небесного світила. [5, 17].

Література:
1. Бойовий дух воїна / упор. Пашник С.Д. – Запоріжжя.: Руське Православне Коло, 7522 (2014). – 36 с.
2. Велесова Книга / Упор., перек., ком. С.Д. Пашник. – Запоріжжя: Руське Православне Коло, 7522 (2014). – 188 с.
3. Геродот. Історії в дев’яти книгах / пер. А.О. Білецького. – К.: Наук. думка, 1993. – 576 с.
4. Лозко Г.С. Українське народознавство. – К.: Зодіак-ЕКО, 1995. – 368 с.
5. Пашник С.Д. Біблійна мітологія. – Запоріжжя.: Руське Православне Коло, 7522 (2014). – 32 с.
Svitovyt M
Адмін
Аватар
Вік: 51
Звідки: Запоріжжя
Репутація: 13
З нами: 11 років 2 місяці

Повідомлення #23 Svitovyt » 19.06.2014, 09:11

Рідновіри ОРУ в черговий раз відсвяткували 15 червня свято Літнього Світовида. Так як Світовид є тотожним Дажбогу і його прояви ушановуються на сонцестояння і рівнодення, то виходить, що вже відсвяткували Купало.
Ну вже скільки можна казати, що святкувати літнього Світовида 15 червня є груба помилка. Я ще раз ставлю пояснення Власова (зверніть увагу, що стаття була опублікована ще в 1986 р.), що 15 червня за юліанським календарем в XII ст. святкували літнє сонцестояння.

Результатом наблюдений, проводившихся в подобных святилищах-обсерваториях, были те реальные сведения о точных датах солнцестояний и равноденствий, известия о которых зафиксированы историческими документами. Например, в XII веке в знаменитом языческом храме на острове Рюген, в Арконе, летний праздник Святовита отмечался 15 июня по юлианскому календарю — в истинный день солнцестояния в этом веке. Однако к XVI веку погрешность юлианского календаря увеличилась на 3 дня — солнцестояния стали приходиться на 12 июня и 12 декабря, о чем народ знал.

Повністю статтю читайте тут:
http://www.vokrugsveta.ru/vs/article/3503/

Тоді народ знав, що він святкує, а зараз при такій інформаційній базі, досі не навчилися думати. Всі роблять помилки, я в тому числі. Тому якщо ви побачили помилку, то краще виправити її відразу, бо потім вона так увійде в свідомість, що вибити її із думки просто неможливо. От таким є свято Літнього Світовида. Я вже багато років поспіль вказую на цю помилку і ніхто не поставив питання в ОРУ виправити календар наперекір помилковим переконанням керівника.
Svitovyt M
Адмін
Аватар
Вік: 51
Звідки: Запоріжжя
Репутація: 13
З нами: 11 років 2 місяці

Повідомлення #24 Svitovyt » 05.03.2015, 12:29

РУНВіра випустила новий календар. Щоб не пропало в соцмережі здублюю свої зауваження тут:

Світовит Пашник Вітаю з виходом календаря! Тільки не можу ніяк зрозуміти, чому у всіх народів Новий рік і сам календар починається з 1 числа, а у вас з 21?

Полян-Пилип Юрик Світе, нещодавно Валерій Бебик пояснював це. У багатьох народів Новий рік залишився на весняне рівнодення. Думаю, що в сиву давнину 1 березня було саме на рівнодення. До речі, коли Ти сам був рунтатом РУНВіри, то святкував із нами 21 березня й не вважав це за гріх.

Світовит Пашник Ні ми святкували, як написав Вчитель Лев Силенко 1 березня в григоріанському календарі, і він не пересовував на 21 березня. Це я до того, як дуже вже хочеться святкувати на весняне рівнодення, то треба було написати: 1 березня - Новий рік - 21 березня в держ. календарі. Тоді це буде правильним календарем, як в Індії. А це не розбереш що, мене в школі вчили рахувати з цифри 1, а вас?

Світовит Пашник А з яких це пір Валерій Бебик став авторитетом для РУНВіри? Ви хоч встигаєте лапшу з вух знімати від того "пророка"?

Полян-Пилип Юрик Пророком його не вважаю, але єдина радіопередача "Із глибини тисячоліть" дає хоча б щось про Рідну віру. А на безриб`ї... Якщо ніхто з нас не зміг пробитися на радіо, ТБ тощо, то віддамо належне Валерію, що він хоча б це зумів зробити.

Світовит Пашник А Бебик вже став рідновіром? Тут погоджуюся, що на всіляку дурку у нас відразу дають ефір, щоб дискредитувати саму ідею духовного відродження України.

Світовит Пашник Поляне, згідно вашої пропозиції, в такому разі не забудьте, що у вас Купало має припадати на 1 червня, якась "третя подяка" на 1 вересня і Різдво на 1 грудня. А всі дати календаря треба відповідно виставляти згідно цих точок.
І основне: не забудьте переставити "0" годинника відповідно до свого Нового року, бо зараз відлік часу відповідає 1 січня д.к.

Полян-Пилип Юрик Світе, не тільки Новий рік 1 січня, а ще й Різдво 7 січня! Не забудь про це, будь ласка!

Світовит Пашник Поляне, не треба плутати церковне дурисвітство з нормальними датами. Хоча бачу, що в РУВірі теж прагнуть жити за якимось хибними ідеями і вводять плутанину в календарну систему. Ось вже дивлюся інші дати і бачу, що спасівські свята (Подяки за життя) стоять в юліанському календарі на 14 (треба 1) і 19 (треба 6) серпня, а це з тієї ж опери, що й Різдво 7 січня. Повна безграмотність, невже в РУНВірі немає освічених людей, які в школі вивчили різницю між юліанським і григоріанським календарями? Та й хіба тільки це?

Світовит Пашник Якщо вже перемістили Різдво з 25 грудня на 23 грудня, то відповідно і свята григоріанського календаря треба зміщувати на 2-3 дні, щоб було якось однаково неправильно. Якщо вже живете за сонячним календарем, що чого тоді Великодні свята ставите за католицькою паскою 5 квітня, яка вираховується за зміщеним місячно-сонячним календарем? Тим самим дублюєте два однакових свята, як і церква, Благовіщення 25 березня (у вас зміщено з НР на 21 березня) в сонячному стилі і Великдень в місячно-сонячному.
Svitovyt M
Адмін
Аватар
Вік: 51
Звідки: Запоріжжя
Репутація: 13
З нами: 11 років 2 місяці

Повідомлення #25 Svitovyt » 18.12.2015, 12:21

Жах стає, коли я бачу як "знавці", викручують рідновірський календар, ще й мене в чомусь звинуватять. Я кілька разів очолював комісію ВУР по календарю, далі вияснення різниці між григоріанським і юліанським календарями вона не просунулася, але це все було на рівні представників. А якщо подивитися, що робиться в рідновір'ських об'єднаннях, то це дійсно жах. Частина свят стоїть в григоріанському календарі, частина в юліанському, деякі дати висмикнуті і вставлені на астроточки. А ще дехто умудрився з місячно-сонячного календаря всунути Новоліття, але ця дата, що плаває вздовж лютого-березня висить у повітрі, бо від неї нічого не рахують, тобто це не 1 березня, а невідомо що. Теж саме, коли Новоліття ставлять на весняне рівнодення, причому з датою на 21 березня. Питання, а якщо це Новоліття, то це повинно бути 1 число, від якого рахуються дні, чого ви не рахуєте? Навіть не можуть зрозуміти, чи то у них 1 березня, чи то 1 квітня.
Деякі з об'єднань Великдень святкує разом із церквою, аби не дуже відрізнятися. Але найбільше мене добиває, що при такому вінегреті, що й мені дорікають, що я не виставив на астроточки основні сонячні свята, при тому у їхніх календарях з юліанського стилю відставання аж на 16 діб від астроточок. Мені вже просто смішно. А тролі роблять свою чорну справу, самі дурні, та ще й висміюють розумні дослідження. Є що сказати - кажіть, а немає, не заважайте і не лізьте складати дурні календарі, інакше зламана система, ламає інші взаємопов'язані духовні конструкції.
Svitovyt M
Адмін
Аватар
Вік: 51
Звідки: Запоріжжя
Репутація: 13
З нами: 11 років 2 місяці

Повідомлення #26 Svitovyt » 03.01.2016, 23:08

Що за дурість у людей в голові. Вже скільки років розумні люди кажуть одне і теж: Перигелій Землі не має відношення до Водосвяття, бо то, хоч і повільно, але рухома точка. А Водосвяття є постійною датою 6 січня. Якщо вже так кортить святкувати Перигелій, то робіть це окремо, бо ваші нащадки будуть дату проходження Землею точки найближчої відстані від Сонця відзначати на іншу дату вона зміститься наперед. Ще раз повернемося до пояснення цього явища. Знайшов ще одне, може так дійде, а ні то ми вже безсилі щось вдіяти.

Тропічний рік (від рівнодення до рівнодення) 365.242199 середніх сонячних діб.
Сидеричний рік (відносно нерухомих зірок) 365,25636556 доби.
Аномалістичний рік (час між послідовними проходженнями через перигелій) 365,25964134 доби.
Різниця між сидеричним і тропічним 365.25636556 - 365.242199 = 0.01416656 доби.
Різниця між сидеричним і аномалістичним 365.25636556 - 365.25964134 = -0.00327578 доби.
Значить, на тлі зірок точка перигелію орбіти Землі зміщується в 4 рази повільніше, ніж точка рівнодення. Причому в іншу сторону. Повний оберт по екліптиці точка перигелію дасть за 111000 років, а точка рівнодення за 26000 років. Швидкість зміщення точки рівнодення дорівнює 50-ти кутовим секундам на рік назустріч руху Землі по орбіті, а, швидкість зміщення точки перигелію - всього 11 кутовим секундам на рік, в напрямку руху Землі по орбіті.
Отже, не зовсім потрібна інформація - в ці 61'' в рік поклали суму двох ефектів - зміщення перигелію і зсув точки рівнодення, через якого змінюється система небесних координат. Якщо ми хочемо визначити, як себе веде точка перигелію щодо центру Галактики, потрібно враховувати напрямок від Сонця на перигелій тільки щодо зірок.
Отже, приблизно в 4000 році, зимове сонцестояння відбудеться, коли Сонце буде знаходиться в Скорпіоні, в 6000 році - в сузір'ї Терези, в 8000 році - в сузір'ї Діви, а приблизно в 10 500 році - зимове сонцестояння, коли Сонце буде в сузір'ї Лева. Тобто в цей час буде грудень в роках. Приблизно до того ж часу (10500 рік), точка афелію рухаючись назустріч зі швидкістю, в 4 рази повільніше, перейде тільки на одне сузір'я, тобто перейде з нинішнього Рака в того ж Лева. Значить, десь у 10 500 році точка афелію співпаде із зимовим сонцестоянням, і буде вже в грудні. А влітку в Північній півкулі Сонце буде і вище над горизонтом і ближче до Землі. Тобто літо стане спекотніше, але коротше на 2 дні.
Джерело: http://www.astronomy.ru/forum/index.php/topic,53806.20.html
Нагадуємо, що також ви можете подивитися поради астронома Олега Малого щодо вирахування цих зміщень вище на цій темі.
Svitovyt M
Адмін
Аватар
Вік: 51
Звідки: Запоріжжя
Репутація: 13
З нами: 11 років 2 місяці

Повідомлення #27 Svitovyt » 22.02.2016, 11:06

Обговорення статті Велимира Піхоти
ДО ПИТАННЯ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДНОГО КАЛЕНДАРЯ (6-ти денний тиждень)

http://www.vinec.org.ua/virovidannya/536-do-pytan ... ajinskogo-narodnogo-kalendarja

Світовит Пашник
Домовилися з Велимиром Піхотою, що публічно обговоримо його статтю про український народний календар. Запрошую до обговорення.

Велимир Піхота
Дякую, Світовите Пашник, за долучення до обговорення. Зазначу, що система Українських народних свят може бути накладена на будь-яку числову календарну систему: з 7-ми, 6-ти, чи навіть 5-ти денним тижнем. На сьогодні ми маємо діючу календарну систему - з 7-ми денним тижнем, тож доведеться працювати із нею. Але теорія питання потребує розгляду і такої календарної системи, як її розуміємо ми, Українці. Вважаю, що розгляд запропонованої календарної системи з 6-ти денним тижнем розв'яже достатню кількість проблем визначення дат Українських народних святкових подій і у нашій діючій системі державного календаря із 7-ми денним тижнем. Наприклад, визначення дати Новоліття: його зміст, функціональне призначення і саме число.

Світовит Пашник
"Календар починається з 2-го зимового місяця – січня, чим порушує симетрію Календаря щодо розбивки його на 4 пори року по 3 місяці"
Тут діють різні схеми і як немає погодження Сонця і Місяця, то і тут можуть бути різна симетрія в окремих випадках. Подивимося на годинник - він має симетрію. 12(0) відповідає 1 січня.
Докладніше про відповідність року і доби в моїй статті: http://svit.in.ua/stat/st43.htm

Світовит Пашник
"+ додається останній тиждень, який є самостійним і має назву «Колодка», що «замикає» Річне Коло"
Я хоч сам і виписав цю версію, щодо додаткового святкового тижня, але в останній редакції Календаря вилучив цей абзац із свята Колодія. Справа виявилася трохи складнішою. Після Колодія з 7 по 12 лютого ми маємо 7 тижнів по 6 днів до Великодня. Але такий же семик маємо і після Великодня до Трійці 6 травня, а після неї настає Русальний тиждень - що також є святковим. Єдине, що далі не знайшов поки аналогічних святкових тижнів на 7-12 серпня та 7-12 листопада, можливо треба подивитися в інших народів. То оці чотири розриви приблизно відповідають приведеному вами малюнку хреста. Щодо додаткового тижня, то його могли ставити в кінці року, згідно прийнятому відліку початку року, який є відмінним у різних народів. Швидше дати Колодія залишалися незмінними, а перед ним можна було зробити пустий тиждень. Аналогічно жиди ставлять додатковий місяць Адар, тобто виходить два Адари у високосний рік, причому всі свята переносяться на другий Адар, а перший залишається без свят.
Зображення

Світовит Пашник
Щодо додаткового тижня і коли його святкували треба пошукати в єгиптян і шумерів, бо у них була така ж система з колом у 360 днів + тиждень, навіть це відображено в мітології.

Велимир Піхота
Світовите Пашник, ось Ви пишете: «Подивимося на годинник – він має симетрію: 12(0) відповідає 1 січня». Але яким чином Ви можете визначити 1 січня як початок Нового Року? Від якої стійкої Сонячної дати? У наведеному мною варіанті Календаря початок Року розпочинається з 1 березня, яке поставлене на День Весняного Рівнодення. І таким чином цифра годинника 12(0) буде відповідати 1 березня.
Наведу Вашу цитату з тексту і прокоментую: http://svit.in.ua/stat/st43.htm
ЦИТАТА: «Можна побачити дублювання свят шестиденки, яка йде протягом всього року і окремих плаваючих великодніх свят, наприклад: Благовіщення (25 березня) відповідає Великодню, Радуниця (Проводи) за постійним календарем припадають на 1 квітня, а при вирахуванні Трійці (Семик), застосувавши шестиденку, отримуємо 6 травня. Відповідно Зелений тиждень починається з 1 травня (час розпускання листя на деревах), а Рахманський Великдень має припасти на 15 (середа) квітня (6х7=42, 42:2=21). Аналогічно, використовуючи шестиденку, можемо вирахувати початок Колодія (за 8 тижнів до Великодня), який припадає на 7 лютого, тоді похорон Колодки отримуємо 11 лютого – свято Велеса (Власія), провідника в потойбічний світ, 12 лютого – оплакування Колодки, а 13 початок великого поста (за 7 тижнів до Великодня)».

МІЙ КОМЕНТАР: Все і так, і не так.
1) Благовіщення НЕ ВІДПОВІДАЄ Великодню. Це два окремих свята, і в народі є прикмета: «Великдень не може бути раніше Благовіщення». Благовіщення йде в числі, а Великдень настає: 1.після дня Весняного Рівнодення (про що і віщує Благовіщення); 2.після Місяця у повні (віщує прихід Душ Предків); 3.після Навського Великодня, що у четвер (прихід Душ Предків); 4.у Неділю – єднання із Предками у ВЕЛИКОМУ Колі Роду нашого! Це прописано у моїй статті про Календар, яку ми і обговорюємо, перечитайте ще раз. Знаю, що будете заперечувати, тому наполягаю - наведіть Ваші джерела щодо визначення дня Великодня на Весняне Рівнодення, як це у Вас, тому що я таких відомостей не знайшов у жодному джерелі.
2) Визначення Рахманського Великодня Ви визначаєте як середина 7-ми тижнів по Великодню, це так. Але чому Ви визначаєте за базову величину – число тижнів (7), а не 50 днів? (інша назва свята Трійці – п’ятидесятниця?) Вважаю, що 50 днів є важливішою величиною за 7 тижнів.
3) За Колодку – окрема розмова. Згоден, що і тут, начебто, треба рахувати 7 тижнів, але не бачу у тому такої вже важливої доцільності. Більшої ваги є закриття Колодкою Річного Кола і тим – виконання функції регулювання зайвого дня у високосні роки. А Великодній піст буде визначатися різницею днів від 1 березня, яке буде йти за Колодкою (у наведеній мною системі Календаря) і плаваючою датою Великодня.

Все решта, що стосується 6-ти денного тижня у Вашій статті – у мене враховано. Але вважаю, що за п’ятницею має йти не субота, як у Вас (Субота – «шостий» день, це руйнує визначення Середи, як середини), а, все ж таки – Неділя, яка сповіщає, що «Немає-Діла» – адже це вихідний день.

Світовит Пашник
Отут ви правильно привели, що «Великдень не може бути раніше Благовіщення», а тому не може, що це одне й теж свято. А от зараз може бути від 22 березня. Бо коли на Нікейському соборі визначали дату рівнодення, то воно припадало на 21 березня. Тому що юліанський календар вже змістився від традиційних дат і почав вже тоді відставати. А папа Григорій 13 замість того, щоб повернути календар на 13 днів, повернув тільки на 10, бо мав орієнтацію на датування Нікейського собору, що й привело в середньому відставання його календаря на 3 доби від астрономічних подій. Всі сонцестояння і рівнодення стоять на 24 числі (це вихідний можете називати його "неділя", але правильніше буде "субота"), коли 5-6 днів розкидали по року, то коли місяць мав 31 день і щоб не ламати системи, то з 24 пересовується на 25: Різдво - 25 грудня, Великдень-Благовіщеня - 25 березня, Купало - 24 червня, Митнищі (за ВК) - 24 вересня.

Світовит Пашник
Тепер щодо вашого аналогу до церковного вирахування Великодня. Справа в тому, що церква вираховує Великодень за місячно-сонячним календарем, що приводить до подвійного святкування - в сонячному стилі і місячно-сонячному. Вже не кажу про зміщення в юліанському календарі грекооотодоксів. Тому відкинувши місячний календар і використавши шестиденку я вирахував в тих же семиках (сім тижнів) дати сонячного календаря і уникнув дублювання. Завдяки цьому пояснив чому 11 лютого ми святкуємо Велеса в межах Колодія. Правильно вирахував, що проводи - це 1 квітня (аналоги 1 січня, 1 липня, 1 жовтня). Бо в первісному місячно-сонячному календарі кожен місяць починався з молодика, а при переході на сонячний календар свято місяця на 1 число залишилося, тому в цьому човні-місяці починається подорож рікою (рік), люди виходять його проводжати. При цьому в місячно-сонячному календарі з 25 числа починається остання фаза Місяця, що в принципі теж після повені. Але й врахуйте, що в цьому випадку Великдень не буде чітко припадати на рівнодення, а буде або разом із ним або після згідно числа календаря.

Велимир Піхота
Нарахунок, як Ви кажете "церковного" - прохання не зловживати штампами, інакше всі свята будуть не народні, а "церковні". Я надаю пояснення свят відповідно до Українського Боговідання, то ж і оцінка має бути надана за наведеним змістом. Повторю своє прохання до Вас - наведіть хоч одне джерело, яке підтверджує Ваш варіант визначення Великодня на Весняне Рівнодення??? Тепер ще нарахунок Вами названих: "сонячному стилі чи місячно-сонячному". Місяць у Повні враховується у народному Календарі від часу початку польових робіт і до визрівання зерна, тобто, від від часу повернення Душ Предків на Великдень - далі на Місяць у Повні припадає Рахманський Великдень - і Місяць у Повні супроводжує тиждень, на якому настає Русалчин Великдень. Допомога Предків ВАЖЛИВА ДЛЯ ВИЗРІВАННЯ ВРОЖАЮ. Тому 50 днів ВАЖЛИВІ, щоби ці Місяці у Повні співпадали з потребою їх врахування на зазначені дати 3-х Великоднів. По тому ми Проводжаємо Душі Предків (Проводи Русалок, Похорони Ярила), за тим настає Купала, і за ним - пора збору врожаю. Коли Ви зберігаєте принцип 7-ми тижнів, але міняєте кількість днів з 7-ми на 6-ть, і замість 50-ти днів по Великодню отримуєте 7х6=42 дні, то, як наслідок, Ви губите усі ці три Місяці у Повні на ознаку приходу Душ Предків на зазначені дати усіх 3-х Великоднів (Навського, Рахманського, і Русального). Все, що Ви пишете, мені ВІДОМО з прочитаних мною текстів Ваших попередніх напрацювань, і я не знайшов їх доказовими. Ще у Вашому 6-ти денному Календареві таки НЕ ЗРОЗУМІЛО, як Ви вирішуєте питання 5-ти (6-ти) днів, які є необхідність додавати від 360-ти до 365(6)-ти днів у Календарному Році? І ще Ви не відповіли на запитання, до якої стійкої Сонячної дати прив'язана дата 1 січня?

Світовит Пашник
Велимире, якщо я кажу церковне, то воно дійсно церковне, бо вони поєднали дві календарні системи для Великодня. І вийшло, що Великодні місячно-сонячні свята плавають по сонячному календарю у якого ті ж самі свята. А це неправильно. Я так думаю, що ви взяли пояснення вирахуваня Великодня у Світлани Творун. А вона звідки брала? З церковного календаря вирахування пасхалій. Я ж більше дивлюся, як ці системи роз'єднати і зрозуміти, які принципи формування дат в одній системі. Причому не має значення чи це сонячний календар, чи місячно-сонячний - у них дати одні. Тому ще раз наголошую не робіть помилки церкви і не змішуйте різні системи з накладками одна на одну. Аналогічно Галина Лозко висмикнула одну дату Новоліття на молодик близький до 1 березня і воно висить у повітрі, бо всі інші дати у григоріанському календарі. І вийшло що є молодик - 1 березня в місячно-сонячному календарі, а є сонячне 1 березня (Явдохи). Тобто одне і теж свято в різних системах. Теж саме із церковним календарем, тому я просто вилучив зайве. Якщо не подобаються свята в сонячному календарі, то зробіть в місячно-сонячному (за приклад можна взяти жидівський календар, як більш розписаний) - але всі в одній системі.

Світовит Пашник
Щодо повенів, то ви помиляєтеся, бо місячний цикл складає 29,5 діб, а як сюди впишуться 25 днів чи 50? По будь-якому будуть відхилення, тим більше за вашим розрахунком Великдень після повені, а це як ляже в клендарі. Тому це теж не аргумент.
Щодо 360+5, то наразі не ставлю собі взагалі мети щось змінювати в григоріанському календарі. Моє завдання віднайти постійні дати свят в будь-якій системі. Я пояснив вже, щоб не ламати систему в юліанському календарі, коли місяць триває 31 день сонячна дата і прив'язані до неї просто змістилися на 1 день - на 25 число. 1 січня (1 квітня, 1 липня, 1 жовтня) теж пояснив - це 8-й день від народження чергового прояву Сонця. Раніше це був молодик, свято Місяця залишилося, тому народна назва 1 січня - Різдво Місяця. Човен пішов рікою - почався відлік часу. А вже в різний період, в різних народів Нові роки починалися по-різному, залежно від прийнятих релігійних догм. Тому, якщо уважно переглянете, коли святкують НР різні народи, а також залишки історичних свідчень, то побачите, що практично на кожне 1 число 12 місяців у когось припадав НР. Я схильний вважати, що НР має починатися з Нового Сонця, тобто після зимового сонцестояння. Тоді розподіл на періоди досить правильний: дитинство, юність , зрілість, старість - кожному по 15 тижнів, загалом - 60 тижнів. Якщо це робити на весні, то виходить, що життя починаєте з юності Сонця. Найкращий варіант - це коли різні Нові роки. Наприклад Річний - 1 січня, Аграрний - 1 квітня, Шкільний - 1 вересня, Майстрів - 1 грудня.

Велимир Піхота
Щодо повенів, то я НЕ помиляюсь. Великдень святкується в Неділю, а Місяць у Повні ще віддалений від Неділі – на 4-ри дні (Четвер) + від 1-го до 6-ти днів можливостей появи самого Місяця у Повні. Отже: 4+6+50 = 60 : 2 = 30 днів, що приблизно дорівнює 29...Переглянути більше

Світовит Пашник
Давайте простіше. Візьмемо цьогорічний календар з місячними фазами, а ви на прикладі покажете дати святкування у форматі: нар.кал. зі святами - держ. кал. з фазами місяця. Тоді буде зрозуміло щодо повеней.

Світовит Пашник
Щодо Рахманського Великодня і Трійці. 50-ця дійсно виникає при 7 денному тижні, але досить хитро 7х7=49, навпіл не ділиться, тому додають ще один день і при поділі виникло 25 днів, що теж випадає на середу, як і при поділі 6х7=42:2=21. Тобто 21 день від Великодня - має припасти на 15 квітня (додатковий день не рахуємо). За постійною шестиденкою 15 квітня - середа. От і маємо Праву або Попелову середу. Трійця припаде на 6 травня, так само маємо 6 серпня - Великий Спас, чи Дороти (якщо є інші варіанти назви, розглянемо) з яблуками на 6 лютого. Не знайшов поки відповідник на 6 листопада. А в церковному календарі Трійця плаває, що навіть на Купала налазить, коли вже літо в повному розквіті і трава починає жовкнути. Ось чому нам не вигідно святкувати разом із церквою, а частина рідновірських громада так і робить.

Світовит Пашник
Щодо цього малюнку і опису
Зображення
Малюнок гарний, але це не відповідає реальності. Рух свастик ніяк не може бути тут помітний відносно людини, яка спостерігає за Сонцем, бо воно ходить по небу однаково, висота тільки змінюється. Раз ви вносите правки в малюнок, то й сонячні дати треба було писати в народному стилі, а не в державному.

Світовит Пашник
Тепер подивимося на ваш розподіл для пори року:
"На коли припадає початок Календарного року? Цей день – астрономічна дата Весняного Рівнодення, яка означена як 1 березня – 1-й день Весни, Новоліття, Яв-Духа."
Тобто ви змістили календар і з весняного рівнодення розпочали весну: 20-21 держ.кал. = 1 березня нар.кал. Відповідно до цього літо має початися 21-22 червня, осінь 22-23 вересня, а зима 21-22 грудня.
Тоді не можу зрозуміти оцей абзац:
"Дати святкувань Осіннього циклу Народного Календаря призначені для вшанування Бога за першоплоди нового Врожаю, і вони йдуть в числі (Маковія, Спаса, Перша Пречиста), або визначаються господарською доцільністю (зажинки, обжинки)."
Як свята літнього циклу стали у вас осінніми? Вони літніми мають бути хоч у вашому, хоч у державному календарі.

Велимир Піхота
Тут Ви праві, це описка. Правильно буде, що починаючи з Купала свята Літнього і Осіннього циклу йдуть в числі, чи визначаються господарською доцільністю. І далі по тексту.

Світовит Пашник
Не зрозуміло щодо "господарської доцільності". Господарська доцільність не має впливати на чіткий календарний поділ між літніми і осінніми циклами. В даному випадку у вас перехід на осіннє рівнодення. Тобто що до того - це літні свята, а після - осінні. В нашому випадку осінній цикл починається з 1 вересня. Починаючи з нього - це осінній цикл.

Велимир Піхота
Господарська доцільність - це визначений господарем за обставинами погодних умов найкращий час для збирання врожаю: Зажинки та Обжинки. Постійні дати Календаря починаються по завершенню вегетативного періоду розвитку рослин: який починається з моменту повернення Духу Предків, який дає оживлення Землі і силу зростання зерну (Великдень, воскресіння Ярила) - і завершується Зеленими Святами (Проводи Русалок, Похорони Ярила). Ось у цей період і враховують Місяць, який ототожнюється із Сонцем Духовного Світу Предків. Купала ознавеновує початок іншого періоду - сила Землі і Неба має йти не у стебло, а у зерно, фази Місяця надалі не враховуються. Ви праві стосовно циклів: з 1 червня - Літній цикл, з 1 вересня - осінній цикл. У наведеному мною Календарі з 6-ти денним тижнем, коли 1 березня поставлено на день Весняного Рівнодення, то усі 4-ри цикли практично означені відповідними їм 4-мя Сонячними датами (рівнодення і сонцестояння).

Світовит Пашник
Тоді у вас немає чіткого народження і смерті Ярила - весняного Сонця. Тобто він вступає у панування десь після весняного рівнодення (даючи Божичу Коляді ще трохи правити), а його похорон через 8 тижнів разом із проводами Русалок, тобто на 57 дню. А що у нас Сонце після того світити не буде до свята Купала, коли вступить у дію новий прояв Сонця? У мене з цим нормально: Ярило закінчив свою дію навечір, зранку народився в новому прояві Купалі (чи є ще одна назва Рай). На дев'ятий день від смерті (заходження) Ярила ховають, а це 1 липня (молодик, човен-труна Космо-Демон).

Велимир Піхота
Чітка дата воскресіння Ярила є – це Великдень (Ярило воскрес! Воістину воскрес!) Його похорони – обрядова частина свята Купала (Ярило помер, Купала народився).

Світовит Пашник
А як тоді у вас виходить, що похорон Ярила разом із проводами Русалок?

Велимир Піхота
Я перераховував послідовність: проводи Русалок (Душ), це є Проводи: "Шуляка гонити", далі - похорони Ярила (Весняного Лика Сонця), яке присутнє у обрядовості Свята Купала.

Світовит Пашник
При ранньому Великодні ви будете ховати Ярила на початку червня? А у вас це ще травень.

Велимир Піхота
Я вже двічі зазначав - похорони Ярила це вечір Купальського дійства.

Світовит Пашник
Ви попердньо пов'язали Похорон Ярила з Проводами Русалок. Тому і перепитую.

Велимир Піхота
Ці події супроводжують одна одну, і, н-д, С.Творун так і означає, що проводи Русалок - це похорони Ярила, але я їх розділяю. Проводи Русалок - по Русаліям, Похорони Ярила - Купала.

Світовит Пашник
Так то Килимник наплутав, бо похорон Ярила поставив на час Зелених свят. У нього взагалі з висновками погано, бо вже Купалою завершував літній цикл. А як на мене для похорон чергового прояву Сонця було свято на 9-й день від його смерті: 1 січня - Василя (ховають Мира), 1 квітня - Проводи (за сон. кал. хов. Коляду), 1 липня (хов. Ярила), 1 жовтня (Покрова, ховають Купала).

Світовит Пашник
Ось ут у вас почалося Річне Коло:
"Період Корочуна завершується Святим Вечором і святкуванням народження Божича-Коляди (новонародженого Нового Сонця), який дарує нам Нове Річне Коло."
А вже ось тут воно за три місяці завершилося:
"Замикає Річне Коло – Колодка."
Окрім того не плутайте людей термінами: Річне Коло, Новоліття. Скажіть, коли у вас чітко починається відлік Нового року. Я так зрозумів що це рівнодення - 1 березня. Значить Колодка буде в кінці року за тиждень до рівнодення у вас тиждень Колодки починається після 30 лютого до 1 березня. Тоді виникає питання, а як ви збираєтеся від Великодня (повінь після рівнодення) відраховувати 7 тижнів, щоб визначити Колодку, як це зазначається в етнографів?
Цитата:
"Середина між Зимовим Сонцестоянням і Весняним Рівноденням є Стрітеня – свято зустрічі Зими з Весною. Зима ще в силі, але перемога Світла і Тепла вже визначена."
Тобто пройшло трохи більше місяця Зими і вона зустрілася з Весною, а після цього ще майже два місяця зими до рівнодення. То де логіка свята?

Велимир Піхота
Коляда дарує нам народження Нового Сонця, і, відповідно, що Сонячного Кола. А Новоліття 1 березня - початок облікового Календарного Нового Року. Колодка замикає Календарне Коло Року (облікового). Повторю те, що вже Вам відповідав: За Колодку – окрема розмова. Згоден, що і тут, начебто, треба рахувати 7 тижнів, але не бачу у тому такої вже важливої доцільності. Більшої ваги є закриття Колодкою Річного Кола і тим – виконання функції регулювання зайвого дня у високосні роки. А Великодній піст буде визначатися різницею днів від 1 березня, яке буде йти за Колодкою (у наведеній мною системі Календаря) і плаваючою датою Великодня.
Стрітення у наведеному мною календарі з 6-ти денним тижнем визначається як середина Зими, то й виходить як 15 січня: середа серединного тижня середини Зимових місяців. Логіка така, що середина перейдена, то ж і з кожним днем Зима все більше поступатиметься Весні аж до її перемоги.

Світовит Пашник
За народно-церковним календарем Стрітення припадає на 1-3 лютого(Передстрітення, Стрітення, Післястрітення), аналогічні свята з датами що відзначають: 1-2 травня (Маї, Сходи), 1 серпня (Спас на Воді), 1-2 листопада (Діди). В усіх випадках це сороковий день від народження, весілля, смерті Бога Сонця. В місячно-сонячному календарі 1 числа (молодик) поперднього місяця Сонце відправлялося, а 1 числа наступного місяця люд виходив на берег річки, щоб зустріти човен-молодик. Тому і відзначали "на Воді". Чого Стрітення у вас зміщується на 15 січня? Бо за цією аналогією у вас повинні бити зміщенні інші свята річного кола.

Світовит Пашник
Все ж хотілося б побачити ваш повний календар свят, а не накладки на державний календар. Бажано для орієнтації через риску писати відповідник в державному календарі, щоб ми не заплуталися.

Велимир Піхота
Так, я пропишу повний календар свят, але на це потрібен деякий час: день-два.

Велимир Піхота
За 7-ми денним Календарем у мене всі постійні дати перебувають на визначених у народі місцях, додається лише їх Українське осмислення. Стрітення - 2 лютого, але означає "зустріч Зими з Весною", і за фактом - 2 лютого практично припадає на середину між датами Зимового Сонцестояння і Весняного Рівнодення (правда, якщо рахувати математично, то середина виходить на 4 лютого, але то осмислити - вже завдання на майбутнє). Принцип зустрічі на середині шляху Сонця від Зими до Весни - таким чином підтверджується. У моєму варіанті Календаря з 6-ти денним тижнем середина між датами Зимового Сонцестояння і Весняного Рівнодення - це середа серединного тижня середини 3-х Зимових місяців, і саме тому - 15-те січня.

Світовит Пашник
Ви зробили помилку, що не привели все до однієї системи, а робите накладки семиденки на шестиденку. Тому виникає плутанина. Тому я і перерахував всі свята, що прив'язані до Великодня, в шестиденці і стало зрозуміло систему. Спробуйте викласти в календарі зі святами, тоді може стане більш зрозуміло і осмислено для вас і для людей.

Велимир Піхота
Так, я вже зазначав, що наведу Календар із визначеними датами, але мені потрібен час: день-два.

Світовит Пашник
Якщо ви вирішили Великдень залишити в місячно-сонячному вирахуванні, то чого не зробите весь календар в цьому стилі? Адже принцип календаря однаковий для чотирьох періодів, а так виходить збій системи. Церква тупо його ігнорує, тому і дублює свята різних стилів, а у вас вийде теж саме.
Svitovyt M
Адмін
Аватар
Вік: 51
Звідки: Запоріжжя
Репутація: 13
З нами: 11 років 2 місяці

Повідомлення #28 Svitovyt » 01.07.2016, 11:12

Вітаю ОРУ зі святом літнього Сварога! Але не втримаюсь від зауваження. Наші Пращури в цей день не святкували літнє свято Сварога, як зазначено в привітанні, про це ніде не згадується. Треба чесно сказати, що Галина Лозко поставила це свято замість Косьми і Дем'яна (Космос і Демон), що символізували на початку нового Місяця - човен (Ніс і Корма), який рушав у вічність. Аналогічно на другого Косьми і Дем'яна 1 листопада знову виставила Сварога. Це трапилося лише тому, що ці два безсрібники за народними легендами були ковалями як і Сварог. Але куди ж подівся Місяць? Якщо звернете увагу, то всі перші числа місяця присвячені нічному світилу, бо він був основним відліковим мірилом. Тобто це залишок від місячно-сонячного календаря, з якого Галина Сергіївна висмикнула одне свято - молодика близького до 1 березня і проголосила Новоліттям. Але чого тоді б усі місяці не починати з молодика і перейти на місячно-сонячний календар, наприклад, як в жидів? Цьому святу є аналоги в інших точках Кола Сварожого: 1 січня - Різдво Місяця, 1 квітня - Проводи, 1 жовтня - Покрова. Ці свята стоять на 8-й день від народження чергового прояву Сонця і 9-й день від смерті старого, а також це день Божественного весілля. Це відобразилося в звичаях з народженням, вінчанням, похованням і відповідним засіванням не залежно від пори року.
Календар РПК тут: http://svit.in.ua/cal.htm
Svitovyt M
Адмін
Аватар
Вік: 51
Звідки: Запоріжжя
Репутація: 13
З нами: 11 років 2 місяці

Поперед.

Повернутись в Школа Рідної Віри

Хто зараз на форумі (базується на активності користувачів за останні 5 хвилин)

Зараз переглядають цей розділ: 1 гість

cron