Трипільська Богиня-Матір

Список розділів Загальна Школа Рідної Віри

Модератор: of

Повідомлення #1 Берегиня » 12.11.2013, 14:50

Перше і напевно головне місце в пантеоні трипільців належить Великій Богині-Матері – символу материнства, родючості. В цьому образі жіночого начала, родючості яскраво відображено уявлення наших пращурів про відроджувальні функції Землі, жінки. В процесі виготовлення глиняних статуеток трипільці додавали до них зерно або борошно, що символізувало засівання зерна в землю і його подальше “воскресіння” у вигляді весняних сходів. Беручи за основу циклічні періоди Природи, давні землероби сповідували ідею постійного перевтілення та відродження душ померлих родичів в тілах їх новонароджених дітей. На животі Богині постійно зображувався розділений начетверо ромб з символами зерна в середині. Дуже часто на статуетках присутні спіралевидні змії, що обвивають її груди чи живіт (оберіг вагітності). Інколи на них відтворено жест плодючості у вигляді покладених на груди рук.

Слід також відмітити поширену у більш пізній час позу Богині з піднятими руками. Такою зображували слов'янську Богиню людської долі Мокошу, Софіївську Оранту, Берегиню. Велика Богиня часто зображувалась сидячи на рогатому троні, що вказує на її зв’язок з Богом-Биком – символом Неба (Батько-Небо і Земля-Мати), або з нанесенними на тіло символами Змія — володаря вод і Нижнього світу (Нави). Змія у всі часи вважали дуже грізною силою і на трипільських статуетках його місце розташування знаходиться в ногах або на лоні жінки. Вертикальні прямі, хвилясті чи зигзагоподібні лінії ймовірніше за все є знаками дощу і символізують волосся.

Зображення

Зображення

Зображення

Зображення

Зображення
Берегиня
Автор теми
Репутація: 1
З нами: 10 років 2 місяці

Повернутись в Школа Рідної Віри

Хто зараз на форумі (базується на активності користувачів за останні 5 хвилин)

Зараз переглядають цей розділ: 1 гість

cron