Кирій,Сікора. Давня Русь - неоміфи і реалії (Велесова Книга)

Список розділів Загальна Школа Рідної Віри

Модератор: of

Повідомлення #61 Svitovyt » 11.05.2013, 11:45

На стор 180. К. і С. кепкують на Вишенем і Кришенем та іншим переліком другорядних Богів. Як вже казав до того переліку і в мене є питання, бо не побачив системності головних Богів, а от щодо другорядних, то її там і не повинно бути, бо кожен із предметів чи явищ має свого духа. У словнику намагався пояснити значення цих Богів:

КР
Svitovyt M
Автор теми, Адмін
Аватар
Вік: 51
Звідки: Запоріжжя
Репутація: 13
З нами: 11 років 9 місяців

Повідомлення #62 Svitovyt » 11.05.2013, 12:47

Аналогічна христосівська пам'ятка на дощечках з Вікіпедії:

Новгоро́дський ко́декс (також «Новгородський псалтир», за найрозбірливішим текстом) — найстародавніша книга Руси, яка була знайдена у 2000 році. Складається із липових дощечок із чотирма вощаними сторінками. Пам'ятка є палімпсестом, найгорішнім, а отже й найрозбірливішим шаром якого є власне Псалтир. За стратиграфічними, радіовуглецевими і палеографічними даними, вощаним кодексом послуговувалися у першій чверті XI століття і, можливо, починаючи з останніх років X століття. Таким чином, він на кілька десятеліть старший од Остромирова Євангелія, яке вважалося найстарадавнішою книгою Руси, із точно встановленою датою написання — 1056 — 1057 роки. Ранішими слов'янськими документами є лиш деякі давньоболгарські і хорватські написи Х століття, які, однак, неможна віднести до категорії «книг».
Історія відкриття [ред.]

З 1973 року розкопки Новгородської археологічної експедиції під керівництвом академіка В. Л. Яніна були зусереджені на так званому «Троїцькому» розкопі (за розташованою поруч середньовічною церквою). Там, 13 липня 2000 року, у пластах першої чверти XI століття знайдено три дерев'яні дощечки розміром 19 х 15 х 1 см. Кожна дощечка має прямокутне заглиблення (15 х 11,5 см) залите воском. На краях кожної дощечки пророблено отвори, в які вструмлені дерев'яні зкріплювальн штирі. Всього дерев'яна книга складється із чотирьох вощаних сторінок. Середня дощечка має вощані сторінки з обидвох боків, а зовнішні боки першої та останньої дощечок слугують обкладинкою.
Вощані дощечки збереглися завдяки болотистих умов тієї місцини, де вона пролежала приблизно тисячу років. Кодекс датовано за розташуванням на відстані півметра від краю і на 30 см нижче зрубу дендрологічно датованого 1036 роком, що, таким чином, є найпізнішим часом, коли дощечка могла потрапити в землю. Найранішою датою доцільно було б вважати хрещення Руси в 988 році. Радіовуглецевий аналіз воску проведений в Уппсальському університеті показав, що з вірогідністю 84% його вік становить 1015 рік ± 35 років.
Унікальну операцію із первинної реставрації книги виконав В. І. Повєткін.
Зображення
Svitovyt M
Автор теми, Адмін
Аватар
Вік: 51
Звідки: Запоріжжя
Репутація: 13
З нами: 11 років 9 місяців

Повідомлення #63 Svitovyt » 11.05.2013, 19:15

Хочу звернути увагу на цей уривок із статті http://vivovoco.astronet.ru/VV/JOURNAL/ ... K/BOOK.HTM

Что касается средневековой Руси, то в литературе долгое время существовало высказанное в 1928 г. мнение крупнейшего палеографа академика Е.Ф. Карского о том, что Русь не знала письма по воску. Это мнение стало сомнительным после многочисленных находок в Новгороде и других древнерусских городах стилосов (они на Руси назывались "писалами"). Такие инструменты (их в одном только Новгороде найдено около 250) имеют обязательную лопаточку, бесполезную для берестяного письма. Когда же стали находить в новгородских раскопках и сами церы, ошибочность мнения маститого палеографа была признана окончательно. Всего до 2000 г. обнаружено 12 цер, некоторые из них на обороте и на бортиках снабжены азбукой, что указывает на их использование в обучении письму. На одной цере сохранились остатки воска с фрагментами написанного. Все прежние находки имеют небольшой размер, будучи подобиями позднейших записных книжек

Тобто, якби Миролюбов підробляв ВК із твердженням, що вона була продряпана на вощених дерев'яних дощечках, то він відразу себе наражав на викриття, бо на той час думали, що такого стилю письма на Русі не було.
Svitovyt M
Автор теми, Адмін
Аватар
Вік: 51
Звідки: Запоріжжя
Репутація: 13
З нами: 11 років 9 місяців

Повідомлення #64 Alex_1738 » 12.05.2013, 19:05

На передодні революції, в 1916 чи 1917 році (свідок був ще дитиною і точно не пам'ятає) на р.Оріль в кургані було знайденно поховання вершника в обладунку і з мечем в руці. Меч був направленний вгору вістям і трохи нахилений від вертикалі. Поряд були залишки коня і 5 шкіряних мішків з дерев'яними дощечками і ще декі речі. Два мішки містили дощечки з моренного дубу з написами, а три мішки містили дощечки світліші і теж з написами. Поряд з курганом були поховані залишки кількох людей і коней.
Розкопки проводили місцеві селяни і все знайдене вони повезли в маєток графа Алєксеєва, який був поблизу. Граф збирав старожитності і всі про це знали. Граф відібрав ті речі, які він вважав ціннішими і викупив їх у селян, в тому числі і два мішки з дощечками з моренного дубу. А три мішки з світлішими дощечками купив купець з Харківщини. Ймовірно, що дощечки відомої "Велесової книги" - це частина цих світліших дощечок з трьох мішків. Точно встановити важко, так як малолітній свідок розкопок пам'ятав тільки, що були якісь написи на дощечках, але не детально, щоб провести ідентифікацію.
На початку 20-х років ЧК спалили всю бібліотеку графа Алєксеєва, де знаходились і дубові дощечки з написами. Але в останні роки вдалося розшукати 7 книжок з цієї бібліотеки і можливо, що й дощечки могли зберегтися.
З усього розкопанного збереглася тільки одна підкова коня вершника, яку фахівці археологи датують 8-9 ст.н.е.
Зараз важко встановити як загинув цей вершник в металевому обладунку і шоломі і куди від мандрував. Цікаво, що в кургані він лежав, тримаючи в руці меч, направленний вістям вгору під невеликим кутом. Ймовірно, що він попав в засідку і залишки людей і коней біля кургану, то були поверженні ним вороги. Може загинув зразу в бою, або був тяжко поранений і помер згодом. Але ховали його не вороги, а прихильники, які потім і насипали курган. Та вони не знали куди передати мішки з дощечками і тому поховали їх поряд воїна, як цінні речі.
Можна припустити, що вершник віз цінні дощечки-книги на пороги Дніпра, де на одному з Святилищ-обсерваторій Пращурів було в глибоких древніх печерах так званне Хранилище. Та, на жаль, зараз встановити як все було - вже неможливо.
Стовідсотково не можна сказати, що дощечки відомої "Велесової книги" це дійсно частина з тих дощечок з Орільського кургану, але дуже багато фактів співпадає - і приблизний час знахідни, і купівля трьох мішків купцем з Харківщини, і дата виготовлення підкови коня вершника, попереднього власника дощечок.
Alex_1738
Звідки: Дніпропетровськ
Репутація: 0
З нами: 6 років 2 місяці

Повідомлення #65 Svitovyt » 12.05.2013, 21:21

Пане Олександре, ви не написали, в кого взяли ту інформацію про поховання, бо знову сіємо недовіру до ВК через домисли. В даному випадку інформація повинна бути точною.
Svitovyt M
Автор теми, Адмін
Аватар
Вік: 51
Звідки: Запоріжжя
Репутація: 13
З нами: 11 років 9 місяців

Повідомлення #66 Alex_1738 » 12.05.2013, 22:14

Світовите! Детальними розшуками займався мій побратим Олександр Смакота (Лучич-Виговський). Він відомий колекціонер старожитностей (більше 200 експонатів передав в Дніпропетровський історичний музей і частину речей Івана Виговського, його прапрапрадіда в музей в м.Руда на Львівщині). Він родом з тих країв, як і моя мати. Він розшукав свідка тих подій і підкову коня, яку показував фахівцям археологам. Потім він почав шукати, може що залишилось з бібліотеки і йому вдалося поки розшукати 7 книжок в колекціях з тієї бібліотеки Алєксеєва. Розшукав він і чоловічий образ з моренного дуба приблизно тих часів (зараз він у одного політика знаходиться). Ми цю тему не афішували, бо багато цікавих до неї і не тільки з боку друзів...Та вже набридли байки про фальсифікацію, тому і написав свій цей допис.
Alex_1738
Звідки: Дніпропетровськ
Репутація: 0
З нами: 6 років 2 місяці

Повідомлення #67 Alex_1738 » 12.05.2013, 22:26

Хранилище Пращурів жерців знаходилось на о.Кодак під Святилищем-обсерваторією і частково під Спаською горою, що починається від с.Підгродня і далі с.Спаське, с.Очеретувате. Але входи в древні підземілля зараз недоступні. В 2001-2002 рр. я хотів попасти туди з офіційними археологами, та потім передумав - хай поки все в печерах лежить до кращих часів.
Alex_1738
Звідки: Дніпропетровськ
Репутація: 0
З нами: 6 років 2 місяці

Повідомлення #68 Svitovyt » 12.05.2013, 22:30

Олександра Смакоту я знаю. Бажано, щоб зафіксував свідчення як належить, бо інакше на них ніхто не буде звертати увагу.
Svitovyt M
Автор теми, Адмін
Аватар
Вік: 51
Звідки: Запоріжжя
Репутація: 13
З нами: 11 років 9 місяців

Повідомлення #69 Alex_1738 » 12.05.2013, 22:37

Боюсь, що свідок вже помер, а чи тоді фіксував Олександр - я не знаю. Божка з моренного дуба бачив і був присутній, коли дарували політику (який правда зараз не зовсім туди йде...та маю надію що ще спрацює та річ в майбутньому...).
Alex_1738
Звідки: Дніпропетровськ
Репутація: 0
З нами: 6 років 2 місяці

Повідомлення #70 Svitovyt » 13.05.2013, 10:13

На що розраховували Кирій і Сікора, коли писали свою книжку? На те що не стануть перевіряти їхню писанину? Одні вже як видно на це попалися і дуже увірували, що то є визначні спеціалісти в галузі мовлення. Знову відкрив словник Старчевського, щоб перевірити правдивість цієї писанини:
"... Не було у давньоуській мові української лексеми "бесіда", від якої утворено "бесідича" (ліпше було б назвати відповідне божество "Глаголичем"). Також мало б сенс назвати "Коровича" "Туричем", оскільки у давньоруській не існувало назви "корова"... російської лексеми "страна" у давньоруській також не існувало" (стор. 181-182). Про "грім" я вже писав раніше.
Із словника:
бєсада ж. бесѣда, рѣчь, разглагольствіе.
крава ж. корова, см. корова
корова ж. корова.
страна ж. окрестность.
Це вже мені нагадує "дослідження" ВК Чащіним. Той закінчив якісь спецкурси в РФ і тепер видає себе за великого знавця Велесової Книги, як підробки. Він теж нічого не перевіряв і писав з голови.
Пане Володимире, такі грубі помилки спеціалісти допустити не могли. Я б на вашому місці вже почав би вибачатися за недобросовісну роботу (а швидше навмисне викривлення фактів) ваших друзів, як і обіцялися.
Svitovyt M
Автор теми, Адмін
Аватар
Вік: 51
Звідки: Запоріжжя
Репутація: 13
З нами: 11 років 9 місяців

Повідомлення #71 Wladimir Kravets » 13.05.2013, 11:39

Світовите, Ви навели цікаву інформацію. Але ця інформмація ще не є доказом автентичності "ВК".
Уявіть собі ситуацію: в суді слухається справа про те, чи підробка "ВК" чи ні. Ви подаєте такі докази автентичності. Запитайте в юристів чи суд визнає Ваші аргументи доказами?
Я чітко сказав, якщо будуть ДОКАЗ
Wladimir Kravets
Репутація: 0
З нами: 6 років 2 місяці

Повідомлення #72 Svitovyt » 13.05.2013, 13:59

Володимире, це якраз Кирій і Сікора, ваші гарні друзі, діють за принципом "одна баба сказала", а я потім їхню писанину повинен перевіряти і казати, що то брехлива річ. Це навіть не знання міфології, а треба просто заглянути до словника і їхня хибна версія просто йде прахом.

Яким чином цей Чурець потрапив до переліку Богів? (стр.182)
А таким же чином, як і інші прояви Бога, бо кожен з предметів чи явищ має свій образ. Якраз в тому переліку 11 дошки і вказується, що все що нас оточує є Світом Божественним. Тому і Чурець цілком туди вписується.
Аналогічне розуміння зустрічаємо в індуїзмі:
"Скільки всього різних богів є в індуїзмі – невідомо. Навіть самі індуси не знають відповіді на це питання. За однією версією різних богів є рівно 3 333 333, (сюди входять також напівбоги, демони, різні духи-сімейні покровителі) але достеменно ніхто не пробував їх порахувати. Таке велике багатобожжя прекрасно живе на індійській землі багато віків, і головний лозунг індуїзму звучить так: “Єдність у різності”.
Яко не маємо Богів, лише Вишень Ісварг і іні суть множеством, яко Бог є єдин і множествен. Да не розділяє ніхто того множества і не речить, якож маємо Богів многих. (ВК, 30)
Svitovyt M
Автор теми, Адмін
Аватар
Вік: 51
Звідки: Запоріжжя
Репутація: 13
З нами: 11 років 9 місяців

Повідомлення #73 Svitovyt » 13.05.2013, 21:12

"підземний бог Стрибог та Волос (останній - умовна форма Рода-Стрибога)". (с. 182)
Ну ще з Велесом можна погодитися, що він підземний Бог. Але яку-таку літературу ви читали, де Стрибог є "підземним"? Чи це власні мудрування К. і С.?
СТР
Svitovyt M
Автор теми, Адмін
Аватар
Вік: 51
Звідки: Запоріжжя
Репутація: 13
З нами: 11 років 9 місяців

Повідомлення #74 Wladimir Kravets » 13.05.2013, 22:48

Світовите, Кирій і Сікора якраз застосовують науковий підхід. На жаль Ви цим науковим методам не навчені. Та й в Яценка я помітив, є з цим проблеми. Ви що-небудь чули про "бритву Оккама"?
Wladimir Kravets
Репутація: 0
З нами: 6 років 2 місяці

Повідомлення #75 Wladimir Kravets » 14.05.2013, 08:06

Світовите, науковий метод полягає в тому, що невідоме пояснюється за допомогою вже відомого. Це означає, як у випадку з "ВК", що доводити автентичність "ВК" слід за допомогою інших встановлених і визнаних джерел. але при цьому не можна посилатися для доведення на саму "ВК". Коли вже буде доведено автентичність "ВК", тоді можете використовувати її як аргумент.
А квазі (псевдо) науки пояснюють одне невідоме за допомогою іншого невідомого. Що ми і маємо у випадку з прихильниками "ВК".
В цьому різниця між вченими і дилетантами.
Wladimir Kravets
Репутація: 0
З нами: 6 років 2 місяці

Повідомлення #76 Wladimir Kravets » 14.05.2013, 08:08

Світовите, скажіть, чи є які-небудь серйозні джерела, де зафіксовано наявність у наших предків таких понять НАВА, ЯВА, ПРАВА, окрім "Влескниги"? Доки не доведено автентичність "ВК", її не можна використовувати як аргумент!
Wladimir Kravets
Репутація: 0
З нами: 6 років 2 місяці

Повідомлення #77 Wladimir Kravets » 14.05.2013, 08:13

Світовите, невеликий коментар до Вами написаного "“Треба” і “Стриба(г)”
"треба" походить від слова "пожертва".
А СТР
Wladimir Kravets
Репутація: 0
З нами: 6 років 2 місяці

Повідомлення #78 Svitovyt » 14.05.2013, 09:07

Володимире, ви гарно підспівуєте Кирію і Сікорі, навіть факти їхнього невігластва вас не зупиняють. Я розглядаю написане в книзі. Вони посилаються на ВК, я пояснюю як те треба розуміти. Що тут не так?
Щодо Стрибога, то ви напевне не знаєте (а в цьому мало хто розуміється), що колода для треби ставиться біля хреста-щогли, або це просто колода посередині, як усічена щогла. Через повітря жертва підіймається до Сварги. Аналогічно руси клали жертву біля Дуба, а він, як і щогла стоїть у центрі світу, який навколо нього обертається. Тому він одночасно символізує розу вітрів.
Щодо Прави, Яви і Нави, то вана відповідає тривимірності всесвіту і назви чудово вписуються у світогляд. Ваші друзі ніяк цього зрозуміти не можуть, бо мають мислення христосівське, тому весь час посалаються на свою улюблену Біблію, намагаючись, перекручуючи тексти ВК, довести, що автор звідти черпав "мудрість".
А взагалі К. і С. виглядають двома дурками, які один проти одного сидять і показують пальця і самі ж регочуть з того. Аніж далі читаю книгу тим більше бачу, з якою насолодою вони це роблять. Їхній сарказм обернеться проти них же самих, та й проти вас теж, бо ви є співучасником цього дійства.
Svitovyt M
Автор теми, Адмін
Аватар
Вік: 51
Звідки: Запоріжжя
Репутація: 13
З нами: 11 років 9 місяців

Повідомлення #79 Svitovyt » 14.05.2013, 11:05

Даремно згадувати звитяжні наші старі часи, йдучи - куди - не розуміючи, та так ось поглядаємо собі назад, шукаючі того, чого соромимося перед Навом, Правом, Явом, та всебіччю про тирло знаючи та роздумуючи. (с.184)
Пропонуємо наступний переклад д. 1:
Во тєчє оупамятохом добля наша стари часи, да ідємо камо – нє вєстє. А тако сьми зрємо воспять а рчємо: "Жє бо єсьми стидіхомся Навє, Правє, Явє знаті а обаполо тьрла вєдєтє а доуміті".
Во течії опам’ятовуємо доблесні наші старі часи, да ідемо куди – не вістимо. А так ми зримо воспять і речемо: "Же бо ми стидаємося Наву, Праву, Яву знати й обаполо тирла відати і доумити."

Як бачимо переклади дещо різняться і тому подальше глузування К. і С. про тотожність із початком "Слова" є безглуздим:
Але Миролюбов заперечує авторові "Слова": мовляв, даремно згадувати старе, романтичне, надихаюче, коли в своєму житті ми шукаємо таких задоволень, за які нам соромно перед Богом, людьми та навіть підземними демонами ("навами"), коли наш розум тотально зосереджений на нікчемному.
Це, напевне, К. і С. писали про себе - хай вам буде соромно за вашу нікчемність перед Богом і Родом нашим. Бо ви не тільки не спромоглися правильно перекласти ВК, а ще й зі свого нікчемного перекладу тепер глузуєте.
Я вважаю, що в слові "вотсще" є описка Миролюбова через нерозбірливість або ушкодження літер:
В ориг. "вотсщ(ч)є оупамятохом", Лозко порівнює з "тщетно запамятовали", тобто "даремно забули", у Яценка "даремно згадали", у Гай "у скруті згадуємо" (пор. натще – не поївши, тщетно – порожнє, тъщий – порожній, марний, але тщаніє – старання, щирість, тщєта – старання, тщатєльно – ретельно, старанно). Більш вірогідно перше слово не вірно записано, треба читати "вотєчє (во течії, рухаючись, втікаючи) оупамятохом (опам’ятовуємо, згадуємо)"
У зносках автори пояснюють: Тирло - "бруд, хаос, болото"; українська фразема "йти в тирло" означає "йти в нечисте місце". (с.250).
Я не знаю з якого нечистого місця вилізли ці авторки, але треба було хоча б у словник подивитися:
В ориг. "обаполо търла вєдєтє". ВТС пояснює тирло як місце для відпочинку худоби, лігво чи кубло звірів, місце тимчасового поселення. Лозко перекладає як "навколишнє відати", дослівно "обабіч стійбища відати". Але можна зрозуміти і як місце, де тиряться (б’ються). Тоді за змістом тексту виходить, що мова йде про тирло-Праву, а відати треба Яву і Наву.

Володимире, ви постійно питаєтеся про мову ВК, стверджуючи, що українці не можуть її читати. Зверніть увагу на переклад, що я зробив і порівняйте з оригіналом.
Svitovyt M
Автор теми, Адмін
Аватар
Вік: 51
Звідки: Запоріжжя
Репутація: 13
З нами: 11 років 9 місяців

Повідомлення #80 Wladimir Kravets » 14.05.2013, 22:24

Світовите, про який оригінал Ви говорите? Покажіть оригінал "ВК". Тоді буде проведена експертиза і так чи інакше всі розмови будуть припинені.
Wladimir Kravets
Репутація: 0
З нами: 6 років 2 місяці

Поперед.Наст.

Повернутись в Школа Рідної Віри

Хто зараз на форумі (базується на активності користувачів за останні 5 хвилин)

Зараз переглядають цей розділ: 1 гість

cron